marți, 1 martie 2011

Manual de stil- Introducere

MANUAL DE STYLE
Sfatul 1: In ceea ce priveste stilul vestimentar, mai putin poate sa insemne, in realitate, mai mult ! Apropiati-va mai mult de ideea de a ramane chic si de a face shopping intr-o maniera inteligenta!





“ Buy less, choose well, and mix it all” (Vivienne Westwood)
Sunt o sora si fiica. Sunt studenta a fashion-ului si o cumparatoare a orice. Fiecare experienta din viata mea completeaza ceea ce fac, cine sunt, si, cel mai importatnt, cum ma vad pe mine insami in planurile mele de viitor.
Am scopuri. Pentru mine, pentru persoana draga de langa mine, pentru familia mea, si pentru oamenii care asculta ceea cea am de spus despre fashion si style.
In fiecare zi planific sau organizez ceva, imi fac un program, fac o strategie pentru tot ceea  ce realizez. Si unul dintre cele mai importante lucruri pe care le-am invatat, este ca oricat ai planui in viata, inevitabilul se iveste si trebuie sa stii sa “negociezi” cu o asemenea situatie. Sunt momente cand trebuie sa rezolv astfel de situatii intr-o clipita, incercand sa le adaptez planului meu anterior.Trebuie sa fiu rapida. Trebuie sa imbratisez “spontaneitate” si in acelasi timp sa raman cu picoarele pe pamant. Trebuie sa am incerdere in al saselea simt al am meu ca deciziile pe care le iau sunt cele mai bune. Daca nu am incredere in mine si in ceea ce decid, de fiecare data, nimic nu iese corect.
Cu aceste lucruri pe care le gandesc, m-am decis sa scriu articole despre style si fashion pentru a da mai departe tot ceea ce am invatat eu de-a lungul timpului in care am studiat cele doua concepte: cel de Style si cel de Fashion. 
Pentru inceput o sa va clarific situatia cat mai pe scurt: Fashion reprezinta industria, mediul de afaceri, un element din care rezulta ceva palpabil, surse financiare...Style este ceva ce nici tot banii din lume nu il pot cumpara. Stilul este ceva unic ce tine de fiecare persoana in parte si care nu se poate defini decat prin autocunoastere si studiu profund. Si lucrul cel mai important este ca nu costa bani.
“ In order to be irrepleaceble, one must always be different!” (Coco Chanel) 
In ultimul timp am inceput sa analizez lumea din jurul meu. Si am realizat ca desi circumstante diferite pot conduce viata cuiva, cu toate avem elementele comune care definesc ceea ce suntem. Suntem supravietuitoare. Suntem dragastoase . Suntem femei.
Un aspect esential al starii de femeie nu este doar acela de a avea grija de toti in jurul nostru, ci acela de a avea grija de toti ceilalti dar si de noi insene. Noi demonstram maniere de a arata si de a ne simti superbe. Impartind ale noastre non-secrete trucuri cu ceilalti, este probabil cea mai usoara maniera , si cu adevarat cea mai distractiva manierea in care avem grija de noi insene. Ca femei, dorinta de a atinge perfectiunea exista in natura nosatra- chiar daca perfectiunea nu este posibila 100%, macar exista posibilitatea de a fi aproape de ea-. De fapt, in mediul meu, vad femei care se apropie foarte mult de aceasta perfectiune, iar aceste femei sunt cele care ma inspira pentru ca sunt femei puternice, creative si stilate.
Dar pentru a ajunge la acelasi statut ca ele, este nevoie de un proces indelungat care cere o anume strategie. Luand comanda stilului propriu si ramanad chic este primul pas din acest laborios proces/transformare. Shoppingul intr-o maniera inteligeta si economisirea baniilor, este  un alt pas foarte important.
  “Style is a simple way of saying complicated things” ( Jean Cocteau)
O sa observati ca trend-urile vin si pleaca, dar stilul este nemuritor. Si stilul adevarat nu costa bani. Dintotdeauna am iubit fashion-ul si hainele. Sunt o parte din ceea ce sunt, la fel ca si culoarea ochiilor mei sau tonul pielii mele. Dar intotdeauna a trebuit sa cresc in propriul meu stil. Viata este o evolutie a stilului. Scopul meu de-a lungul articolelor destinate fashion-ului si style-ului este acela de a va introduce ntr-o lume in care stilul si shopping-ul sunt una si aceeasi persoana.
“Fashion anticipates, elegance is a state of mind” (Oleg Cassini)
Un element care m-a fermecat dintotdeauna este New York-ul....este suficient sa spun “Sex in the City”... se spune despre el ca este acea parte a lumii in care iti doresti sa-ti incepi viata, “the american dream”. Este asa de vibrant, si oamenii care locuiesc acolo nu sunt pe deplin constienti de autenticitatea lor. Cred ca Discovery T&L reflecta destul de bine tot ceea ce reprezinta NY...sa nu mai discutam de faptul ca este una dintre capitalele fashion-ului. Acolo, sa arati bine nu este o optiune, este un ‘“Must”. Chiar daca ai bani pe care nu ii poti cheltui intr-o viata, atingerea personala in domeniul stilului este esentiala. NY te invata ca a fi chic nu consta intr-o rochie foarte scumpa sau in cele mai noi trend-uri. Mai degraba este vorba despre a fi tu insati si sa sa fi tu, nu te costa nimic.
Sfatul 2: Cumpara intr-o maniera inteligenta, ramai chic, si fa totul sa dureze! Stilul meu a fost ( si va fi) procesul de a face lucrurile sa dureze pentru totdeauna.
“I love to take things that are everyday and comforting and make them into the most luxurious things in the world” ( Marc Jacobs)


Printre designerii mei preferati se numara Elsa Sciaparelli (creatoarea de moda italiana, contemporana lui Coco Chanel) si, bineinteles, Coco Chanel. Cel mai important lucru pe care l-am invatat de la aceste genii este: o femeie stilata trebuie intotdeauna sa arate ca si cum ar avea intalnire cu cel mai frumos/important eveniment din viata lor.

“Man cannot discover new oceans unless he has the courage to lose sight of the shore” (Andre Gide)





Sfatul 3: Garderoba este provocarea voastra; folositi-va limitele ca o aspiratie in a va vedea pe voi insava si hainele dvs. cu alti ochi. Fiti mandre de abilitatea dvs. de a va detalia stilul int-o maniera care nu este necesar si scumpa! In mod oficial “recessionista” a inlocuit “fashionista”!
Poti avea aceeasi euforie pe care Prada ti-o ofera prin reamenajarea hainelor pe care deja le ai printr-o expresie unica a stilului personal- fara a sacrifica luxul.
Marile intrebari care trebuie sa va insoteasca in “excursiile” dvs. de shopping:
  • Am deja ceva de genul?
  • Pot modifica (la croitor) ceva ce am deja pentru a arata asa?
  • Unde o sa port asa ceva?
  • Chiar am nevoie?
  • Bineinteles ca vreau ACEASTA rochie ACUM- dar ce am vrut cand am plecat din casa?
  • La ce trebuie sa renunt mai tarziu pentru ca am cheltuit bani pe aceast lucru?
Sfatul 4 : Ce am? De ce am nevoie? Ce vreau?
“ In difficult times, fashion is always outrageous” ( Elsa Schiaparelli)



Drepturile de autor nu aparțin blogului musettedur.blogspot.com! Tot ceea ce este publicat reprezintă sinteze sau articole din cărți sau reviste de specialitate!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Statistici web